“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.
Export
Gllareva, Ilir, 1970-
Usvajanje plivačkog znanja u zavisnosti od morfološkog, motoričkog i kognitivnog statusa djece predškolskog uzrasta
Autorstvo-Nekomercijalno 3.0 Srbija (CC BY-NC 3.0)
Academic metadata
Phd. theses
Društveno-humanističke nauke
doktor nauka - fizičko vaspitanje
Univerzitet Crne Gore
Fakultet za sport i fizičko vaspitanje
Studijski program Fizička kultura
Other Theses Metadata
Achievement of swimming knowledge, depending on morphological, motoric and cognitive status of preschool children
[I. Gllareva]
PDF/A (124 lista)
Madić, Dejan (mentor)
Idrizović, Kemal (član komisije)
Popović, Stevo, 1979- (član komisije)
Učenje novih motoričkih vještina je složen proces gdje se različiti faktori vezuju za postizanje definisanog cilja - ovladavanje i usvajanje novih motoričkih vještina i znanja . Ovo je posebno evidentno u procesu učenja u vedenoj sredini, posebno kada želimo da ovaj proces realizujemo sa mlađim uzrasnim grupama. Osnovna svrha ovog istraživanja je utvrđivanje statusa i korelacije između morfoloških karakteristika, motoričkih sposobnosti i kognitivnog statusa, kao i uticaj ovih karakteristika na usvajanje plivačkog znanja kod djece predškolskog uzrasta. Ova studija obuhvata uzorak od 99 djece predškolskog uzrasta oba pola, koji su prošli 15 - časovni proces učenja u bazenu. Mjerenja i testovi obuhvataju 18 testova za procjenu morfološkog statusa, 4 motorička testa, CPM test inteligencije (Ravenova progresivna matrica u boji) i plivanje kao znanje. Dobijeni rezultati su pokazali da se radi o homogenim grupama u pogledu morfoloških karakteristika, kao i u motoričkim i kognitivnim sposobnostima (osim varijabli: bikristalna širina i masno tkivo trbuha i bedra kod djevojčica i bikristalna širina kod dječaka). Nakon realizacije nastavnog plana i programa, uočen je napredak u usvajanju plivačkog znanja. Ne postoji značajna korelacija između morfoloških varijabli i usvajanja plivačkog znanja, ali se ostvaruje bitna korelacija između motoričkih varijabli i usvajanja plivačkog znanja, posebno motoričke koordinacije, dok je korelacija između inteligencije i usvajanja plivačkog znanja, koja iako je u granicama statističke važnosti, projektovano statistički - beznačajna. Iako je najpogodniji za početak učenja plivanja uzrast 5 do 6 godina, ovo istraživanje sugeriše da je motorička koordinacija prediktor uspjeha u učenju novih kretnih vještina kao što je plivanje.
Learning new motor information is a complex process where different factors are linked to the achievement of the defined goal - acquiring new motor skills and knowledge. This is especially evident in the process of learning in aquatic environments, especially when we want to realize this process with young age groups. The main purpose of this research is to determine the status and correlation between morphological characteristics, motor abilities and cognitive status, as well as the influence of these characteristics on the acquisition of swimming knowledge in preschool children. This study includes a sample of 99 preschool children of both sexes, who went through a 15-hour process of learning to swim in the pool. Measurements and tests include 18 tests to assess morphological status, 4 motor tests, CPM intelligence test (Colored Raven's progressive matrix) and swimming as knowledge. The obtained results showed that these are homogeneous groups in morphology, motor abilities and intelligence (except for the variables bicrystal width and adipose tissue of the abdomen and thighs in women and bicrystal width in men). After the implementation of the curriculum, progress in the acquisition of swimming knowledge was noticed. There is no significant correlation between morphological variables and acquisition of swimming knowledge, but there is a significant correlation between motor variables and acquisition of swimming knowledge, especially motor coordination, while the correlation between intelligence and acquisition of swimming knowledge, although within statistical significance, is statistically insignificant. Although the most suitable age to start learning to swim is 5 to 6 years, this research suggests that motor coordination is a predictor of success in learning new motor information such as swimming.
preschool children, swimming knowledge, intelligence, morphological
characteristics, motor skills, relations
797.212.2-053.2(043.3)
Serbian
24357124
Tekst.
Učenje novih motoričkih vještina je složen proces gdje se različiti faktori vezuju za postizanje definisanog cilja - ovladavanje i usvajanje novih motoričkih vještina i znanja . Ovo je posebno evidentno u procesu učenja u vedenoj sredini, posebno kada želimo da ovaj proces realizujemo sa mlađim uzrasnim grupama. Osnovna svrha ovog istraživanja je utvrđivanje statusa i korelacije između morfoloških karakteristika, motoričkih sposobnosti i kognitivnog statusa, kao i uticaj ovih karakteristika na usvajanje plivačkog znanja kod djece predškolskog uzrasta. Ova studija obuhvata uzorak od 99 djece predškolskog uzrasta oba pola, koji su prošli 15 - časovni proces učenja u bazenu. Mjerenja i testovi obuhvataju 18 testova za procjenu morfološkog statusa, 4 motorička testa, CPM test inteligencije (Ravenova progresivna matrica u boji) i plivanje kao znanje. Dobijeni rezultati su pokazali da se radi o homogenim grupama u pogledu morfoloških karakteristika, kao i u motoričkim i kognitivnim sposobnostima (osim varijabli: bikristalna širina i masno tkivo trbuha i bedra kod djevojčica i bikristalna širina kod dječaka). Nakon realizacije nastavnog plana i programa, uočen je napredak u usvajanju plivačkog znanja. Ne postoji značajna korelacija između morfoloških varijabli i usvajanja plivačkog znanja, ali se ostvaruje bitna korelacija između motoričkih varijabli i usvajanja plivačkog znanja, posebno motoričke koordinacije, dok je korelacija između inteligencije i usvajanja plivačkog znanja, koja iako je u granicama statističke važnosti, projektovano statistički - beznačajna. Iako je najpogodniji za početak učenja plivanja uzrast 5 do 6 godina, ovo istraživanje sugeriše da je motorička koordinacija prediktor uspjeha u učenju novih kretnih vještina kao što je plivanje.